Menurut Resnick (2003) "graphic design is the most ubiquitous of all the art forms since it can be found everywhere ang anywhere - in our homes, in the restaurants we frequent, on the streets we walk, on the highways we drive in the movies and theaters we attend, and in every shop we enter".
Grafik adalah satu proses yang berterusan- ianya melibatkan dan barkaitan terus dengan pengguna dan pereka bentuk (designer). Grafik kerap kali merujuk kepada sesuatu proses mereka bentuk dimana produk yang dihasilkan menjadi penyampai kepada mesej yang hendak disampaikan kepada pengguna.
Landa (1996) dalam memperkatakan tentang proses reka bentuk, menurut beliau perkara yang paling utama ialah berfikir seperti seorang pereka bentuk. Diantara langkah-langkah yang dicadangkan oleh beliau ialah :
1. restate the problem in your own words
2. do any research that needs to be done
3. think with your pencil or mouse in you hand
4. chose your three best thumbnail sketches and turn them into roughs
5. choose your best rough and turn it into a comp.
Resnick (2003) berpendapat dalaam setiap tugasan atau dalam produk yang hendak dihasilkan, proses mereka bentuk perlu melalui lima peringkat utama iaitu :
1. define the problem and establish the objectives
2. do the reseach
3. develop the ideas by brainstorming
4. analyze ideas in terms of the project objectives
5. implement the final
Manakala Victor Cheung (2007) dalam bukunya bertajuk LogoLogy menyatakan tentang case studis (tugasan) dibahagikan kepada empat bahagian : assigment (the backgraund of the specific project), development (from research to concept), solution (what the final outcome is) and application (as simple as it may seem for the last par).
No comments:
Post a Comment